jueves, 14 de octubre de 2010

Tipus de tecnologies desconeguts pels ulls humans...


a) Tecnologies organitzatives:
Aquestes tecnologies fan referència a aquelles que estableixen regles d’acció per les persones seqüenciant, que engloba els moviments gestuals, els moviments, la força, les habilitats...
La principal característica d’aquest tipus de tecnologies és que no són tangibles, a més, comporten unes modificacions elaborades.
Alguns exemples referents a l’àmbit de l’educació són; el sistema que es dur a terme l’explicació de classe poden ser vàries, des de les clàssiques en que el professor exposa la matèria fins en aquelles que són realitzant debats, mitjançant videojocs  o experimentals a l’aire lliure. També cal esmentar que el propi gestió i control de l’aprenentatge forma part d’aquesta tecnologia, com la pròpia disciplina del professorat i de l’alumnat.
b) Tecnologies simbòliques:
Són aquelles que intervenen en la comunicació del professorat amb l’alumnat o són part substancial de la mateixa; més concretament les podem identificar com a signes, rituals, símbols, representacions geomètriques i topogràfiques...
És a dir, són tècniques de representació i de construcció que reprodueixen o construeixen un estat de coses substituint els components reals per signes o bé, a partir d’aquests, descriuen propietats i relacions entre les construccions de signes. 
Com exemples tenim el propi llenguatge, les representacions icòniques que fan servir els professors amb els infants més petits, la utilització d’imatges cartogràfiques per a l’assignatura de geografia i història, els propis sistemes de comunicació alternativa que fan servir en escoles especialitzades o amb persones discapacitades.
c) Tecnologies artefactuals:
Aquests tipus de tecnologies és la més coneguda per la societat, donat que s’identifica amb objectes tangibles. Les tecnologies artefectuals són aquelles que la majoria ho confonen amb el concepte de TECNOLOGIA, sense diferenciar que és un tipus d’aquest. Es composa com he mencionat abans, per objectes tangibles que ocupen un espai físic, i que la majoria tenen una certa independència dels humans per desenvolupar la seva tasca.
Els exemples referents a l’educació han sigut objectes i instruments genèriques que es fan servir en aquest àmbit al llard de tots els dies per a la realització de diferents activitats i tasques de les diferents assignatures (música, biologia...).

No hay comentarios:

Publicar un comentario